Fericiti facatorii de pace

“Fericiți făcătorii de pace, că aceia fiii lui Dumnezeu se vor chema” (Matei 5, 9).

Avem convingerea că în medierile coordonate de Casa de Mediere – Dana Barbu  creăm cadrul perfect adaptat celor implicați  pentru a putea găsi soluția potrivită de a estompa situația conflictuală în care se află. Iată motivul pentru care clienții Casei noastre de mediere devin, sub coordonarea mediatorului Dana Barbu,  facatori de pace.

Viziunea noastra are în vedere, așadar, activitatea de mediere, relația  cu clienții și modul în care facem mediere.

1. Activitate de mediere

Potențialul unei conexiuni

Sigla noastră reprezintă medierea așa cum o vedem noi: două  părți (romburi) diferite (violet si portocaliu) între care există totuși o legătură  (micul romb din centru). Mai precis, considerăm că între fiecare două părți aflate într-o dispută există potențialul unei conexiuni așa cum roșu există și în violet, dar și în portocaliu. Misiunea mediatorului este de a-și folosi abilitățile și tehnicile, apelând la  răbdare, la înțelegerea adevăratelor intenții și adaptarea la diferitele personalități ale celor implicați pentru a îndruma părțile în găsirea conexiunii dintre viziuni, interese sau nevoi.

Clientul în centru

Oferta noastră de servicii de mediere pornește de la o viziune foarte clară care are în centru clientul atât ca individ, cât și ca entitate de aceea considerăm că potențialul unei conexiuni se caută diferit abordând tehnici și proceduri distincte în funcție de particularitățile categoriei de client: persoană sau companie. Pentru că ne dorim să răspundem cât mai bine și mai adaptat clienților noștri, am creat două divizii: individual și business.

2.Relația cu clienții noștri

Oferim suport

Indiferent dacă e vorba de indivizi sau de companii, atunci când ajung la noi, părțile unui conflict se află pozitionate ca perspectivă și înțelegere foarte departe una de cealaltă, de cele mai multe ori pozițiile lor fiind antagonice. Ceea ce oferim noi, prin serviciile noastre de mediere, este sprijin în căutarea de puncte conexe ale acestor perspective diferite prin:

– deschidere și înțelegere față de client,

– coordonare foarte bună a procedurii,

– confruntarea problemei și explorarea de soluții.

Avem nevoie de angajament

Pentru a  ne putea oferi suportul, clienții noștri trebuie să aibă dorința de a-și rezova conflictul și deschiderea de a primi ajutorul nostru.

3.Modul nostru de a media

Modul nostru de a media are următoarele trăsături particulare:

  • Nu intrăm în medieri în care nu credem! Ceea ce ne face să credem că o mediere va ajunge la un Acord sau nu este determinarea clienților de a se angaja în căutarea de soluții. Nu intram într-un caz dacă nu credem în puterea părților de a lucra pentru a găsi soluția potrivită de a pune capăt conflictului.
  • Ne implicăm! Noi nu vă punem la dispoziție doar un spațiu de întâlnire în care să puteți discuta în liniște și confidențialitate. Păstrându-ne întotdeauna în limitele puterii clienților noștri de a decide soluțiile potrivite, ne implicăm! Punem întrebările potrivite, înțelegem dincolo de cuvinte, scoatem la iveala ce e cu adevărat important pentru fiecare parte să obțină, „traducem” fiecărei părți perspectiva celeilalte, îndrumăm părțile în găsirea soluției oportune.
  • Perseverăm! Dacă preluăm o cauză, credem în reușita ei ceea ce ne face să ne păstrăm încrederea chiar și atunci când părțile încep să și-o piardă și în ciuda dificultăților ce pot apărea pe parcursul medierii.. Stăruim și luptăm pentru reușită, susținând părțile și căutand fără încetare noi și noi perspective.
  • Sustinem medierile alături de avocați! Înainte de a intra într-o mediere explicăm întotdeauna părților avantajele medierilor alături de avocați. Decizia de fi sau nu însotite de avocați, o iau, desigur, părțile, dar considerăm important pentru bunul mers al medierii să cunoăsca beneficiile colaborării cu un avocat in timpul medierii.